قدس آنلاین – سبزوار : رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: حدود یک چهارم از وسعت این شهر با جمعیت ۶۳ هزار نفر در سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین قرار دارد.

حدود ۸۰۰ هکتار شهرستان سبزوار سکونتگاه غیررسمی است

کاظم کرامت در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود : بر اساس مصوبه شورای شهر، شهروندان مناطق الحاقی و بافت فرسوده این شهر از تخفیف 50 درصدی عوارض ساختمان برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد : مالکین این مناطق در ماه اول از تاریخ ابلاغ مشمول 50 درصد تخفیف می شوند و در سایر ماه های سال نیز به صورت پلکانی به ازای هر ماه تاخیر پنج درصد از میزان تخفیف در نظر گرفته شده کاهش می یابد افزود:

وی ادامه داد : ساکنان حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیر رسمی برای دریافت امتیاز آب، برق و گاز باید از شهرداری استعلام بگیرند لذا این مصوبه فرصتی مناسب برای تسویه بدهی و عوارض شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه محلات شرق عیدگاه، نیروگاه، کلاته سیفر، قلعه نو، شرق صالح آباد و محله های اسلام آباد ، جعفر آباد و زرگرها که در سال 1384 به محدوده شهری الحاق شده اند، مشمول این طرح می شوند اظهار داشت : این مناطق در زمره سکونتگاه های غیر رسمی هستند که ساخت و ساز بی رویه و بدون مجوز در آن انجام شده و بیشتر املاک آن قولنامه ای است.

کرامت با تاکید بر اینکه تخفیف در پرداخت عوارض شهرداری در راستای کمک به ساکنان این مناطق برای تسویه بدهی و دریافت سند مالکیت انجام می شود یادآورشد : وسعت شهر سبزوار سه هزار و 754 هکتار است که حدود 800 هکتار آن سکونتگاه غیررسمی است. / انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.